Šta bi bilo kada bi TNG bio na glasu kao najbolje pogonsko gorivo za automobile? Treba spomenuti da je reč o gorivu čiji kvalitet nije nadaleko poznat: ekološki je prihvatljiv, pristupačan je i siguran. Ima i smisla s obzirom na rastuće cene goriva i globalne napore da se smanje emisije CO2. Ali, koliko je jednostavno koristiti gas? Da li je praktično? Kako napuniti rezervoar na benzinskoj pumpi? Damien, voditelj odeljenja za međusektorske usluge u Daciji, nam je objasnio zašto tečni naftni gas usrećuje toliko kupaca koji su odabrali Dacijin dvogorivni motor ECO-G. Zaključak je jednostavan: jednom kada pređete na gas, nikad se više nećete vratiti na staro!
Naftni gas... Zvuči opasno i kao da zagađuje! Ali nije tačno! Istina je potpuno suprotna. TNG je neshvaćen i kupci od njega zbog toga zaziru. Na glasu je kao opasan i zastareo, što je potpuno neosnovano. TNG je kao gorivo usavršavan decenijama; sada je siguran, pouzdan i jednostavan. Znalcima pruža puno veselja jer je reč o jeftinijem gorivu koje karakteriše manja potrošnja. Kao i dizel? Da, ali je još jeftiniji, a pri tome emituje manje CO2 i manje čestica čađi. U brojnim zemljama ga smatraju čistim gorivom, zbog toga TNG vredi bolje upoznati. Svaki Dacijin model dostupan je u verziji sa motorom ECO-G, pokretanim TNG-om. To Dacijinu ponudu čini jedinstvenom na tržištu i dobitnim rešenjem za kupca i planetu.
"TNG je praktično, ekonomično, ekološki prihvatljivo i jednostavno gorivo. TNG je tako tipičan za Daciju!" - Damien, voditelj odeljenja za međusektorske usluge u Daciji
TNG: gorivo koje ide u korak sa vremenom
TNG nije ni za specijalizovanu upotrebu, niti prolazni trend. Naprotiv! Upotrebljava se kao pogonsko gorivo od 1979., a u međuvremenu je pokorio svet. Najviše se koristi u Koreji, Rusiji, Tajlandu, Meksiku i Turskoj. U Evropi su predvodnici Poljska, Ukrajina i Italija. Danas TNG pokreće 28 miliona vozila širom sveta.
Damien dodaje da se "prihvatanje TNG-a u ovim zemljama može objasniti ili prisustvom golemih rezervi prirodnog gasa ili poreznim olakšicama jer ga smatraju čistim gorivom (manje emisije CO2 i niže takse za zagadjivanje prirodne sredine)". Na primer, vozila pokretana TNG-om u Francuskoj nose oznaku Crit’Air 1, a u Španiji oznaku ECO.Sporiji rast TNG-a u drugim zemljama je posledica nedostatka osveštenosti o njegovim prednostima i manjeg broja benzinskih stanica koje nude ovu vrstu goriva.
Dacijina hrabra odluka da se fokusira na TNG
Većina automobila pokretanih dvogorivnim motorom naknadno je opremljena potrebnom opremom. Reč je o procesu koji zahteva saradnju sa specijalizovanim prerađivačima koji nisu deo proizvođačeve mreže. Ali, u protekle dve godine je TNG-u porasla popularnost. Prodaja je u jeku rasta cena benzina i dizela doživela pravi procvat pa danas svedočimo sve većem broju vozila sa serijski ugrađenim dvogorivnim motorom. Dacia je odvažna marka koja iz temelja menja svet automobila svojim jedinstvenim poslovnim modelom i esencijalnim pristupom razvoju pristupačnih i savremenih vozila. Dacia veruje u TNG od 2010. Trenutno je jedina marka na tržištu koja nudi TNG kao opciju u svim modelima pokretanim termičkim motorima, što samo dokazuje njenu hrabrost!
"Dacia je učinila TNG pristupačnijim rešenjem tako što ga je ponudila u svim svojim modelima – Sanderu Stepway, Loganu, Dusteru i novom Joggeru, prepoznatljivima po oznaci ECO-G", izjavio je Damien.
I tako TNG doživljava eksplozivan rast! U Francuskoj se, na primer, prodaja učetvorostručila u prvoj polovini 2021. u poredjenju sa 2020., a u poredjenju sa 2019. čak je 15 puta veća. Za ovaj znatan rast zaslužna je prvenstveno Dacia: 2020. Dacijina vozila činila su 78 % svih novih vozila sa pogonom na TNG prodatih u Francuskoj. U Srbiji je Dacia na tržište ponudila prvo Duster sa TNG motorom 2020.god, da bi 2021. ovu ponudu proširila na sve putničke modele i zaključno sa oktobrom 2021. udeo ovih verzija je dostigao nivo od 24% ukupne prodaje, dok recimo na modelu Sandero i Logan mix TNG-a ide do čak 32%.
Eco-G: Dacijin TNG sistem bez komplikacija
Činjenica da se Dacijin provereni TNG sistem ugrađuje na motor TCE 100 ECO-G već na proizvodnoj liniji je znak sigurnosti i pouzdanosti. Može da se pohvali istim trajanjem garancije proizvođača (3 godine / 100.000 km), troškovima održavanja i servisnim intervalima kao i zapreminom prtljažnika kao i verzija sa benzinskim motorom. Rezervoar za TNG je optimalno smešten na mestu gde se obično nalazi rezervni točak.
Brojni novi kupci se osećaju sigurnijim zahvaljujući originalnoj opremi i garanciji proizvođača i sa oduševljenjem prihvataju našu ponudu. Verzije sa pogonom na TNG su činile 20 % Dacijine prodaje u 2020. godini. U prvoj polovini 2021. činile su 28 % ukupne prodaje. To je prava priča o uspehu, posebno kad se u obzir uzmu brojne prednosti.
"Dacijini kupci su vrlo pragmatični i traže vozilo koje im je korisno u svakodnevnom životu. Zahvaljujući dvogorivnom motoru sa dva rezervoara, TNG omogućava domet veći od 1000 km, a u slučaju novog Dacia Sandera i do 1300 km“, objašnjava Damien.
Dacijina ponuda verzija ECO-G je:
Sa toliko argumenata u njegovu korist, Dacijin odabir TNG-a kao pogonskog goriva očito je pametna i ekološki osvešćena odluka. Dobitna kombinacija i za vozače i za planetu.
Šta je TNG?
TNG, odnosno tečni naftni gas, je mešavina lakih ugljovodonika, uglavnom butana (koji se koristi u domaćinstvima) i propana. Reč je o potpuno neotrovnom gasu. Kad sagoreva, ne proizvodi gotovo nikakve sitne čestice i pomaže da se smanje emisije NOx za koje je poznato da uzrokuju respiratorne bolesti. Ukupno 60 % TNG-a se dobija iz prirodnog gasa.
Zahvaljujući postojanju dva rezervoara, u dvogorivnoj verziji motor radi i na benzin i na TNG. Vozač može samostalno da odabre koje gorivo želi da koristi. U proseku TNG ispušta 10 % manje CO2 od benzina. U Evropi je TNG dostupan na 32.000 pumpi, odnosno na četvrtini ukupne mreže benzinskih stanica.
DACIA TEHNOLOGIJE