Blue dCi dizel motori
Da bi se smanjile emisije zagađujućih materija, novi Blue dCi dizel motori opremljeni su sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR*) sa AdBlue®. Ova tehnologija konstantno pretvara azotni oksid (NOx) koji emituju dizel motori u bezopasne gasove (para i azot).
Delotvorna u svim situacijama, ova tehnologija nema uticaja na performanse Blue dCi motora. Njena upotreba omogućava poštovanje novih standarda koji su stroži i zahtevniji.
Prednosti
Vredi napomenuti
(*) Selektivna katalitička redukcija uključuje ubrizgavanje amonijaka (NH3) iz AdBlue-a u katalizator auspuha. Hemijska reakcija dovodi do pretvaranja azotnih oksida (NOx) u gasove koji ne zagađuju (para i bezopasni azot).
(**) Potrošnja AdBlue-a zavisi od uslova korišćenja automobila, opreme i stila vožnje. Kapacitet AdBlue rezervoara zavisi od modela; obično može da primi između 15 i 20 litara. Cena AdBlue-a varira u zavisnosti od pakovanja, ali je u svakom slučaju atraktivna za potrošače.
Benzinski motori sa filterom za čestice
Da bi se smanjile emisije čestica, novi benzinski motori sa direktnim ubrizgavanjem sada sadrže filter za čestice (FAP) u cevi auspuha.
Ova tehnologija uklanja čestice iz izduvnih gasova tako što ih hvata u mikroporoznu strukturu saća i zatim ih sagoreva kroz automatski i veoma redovan proces regeneracije.
Asortiman benzinskih motora opremljenih ovom tehnologijom preimenovan je u TCe FAP.
Prednosti
Filter za čestice ne zahteva nikakvo održavanje.
Nema uticaja na vožnju vašeg automobila.
I na kraju, ne utiče na potrošnju goriva i emisiju CO2.
Takođe pročitajte
WLTP standard za emisije
Uredba relevantnija za realno ponašanje u vožnji i dnevne vrednosti potrošnje.