Istraživanje o životnoj sredini i električnoj mobilnosti, sprovedeno prošlog avgusta u Evropi, je ukazalo na izrazitu zabrinutost stanovništva starog kontinenta u pogledu klimatskih promena. zapravo, 62 % ispitanika je promenilo svoje životne navike kako bi pomoglo u borbi protiv klimatskih promena i zagađenja. Klimatske promene su pretnja čitavom čovečanstvu, zato je važno da svako da svoj doprinos. Visoki zahtevi su postavljeni i pred brojne institucije, uključujući vlade, kompanije i proizvođače automobila!

Istraživanje o životnoj sredini i električnoj mobilnosti, sprovedeno prošlog avgusta u Evropi, je ukazalo na izrazitu zabrinutost stanovništva starog kontinenta u pogledu klimatskih promena. zapravo, 62 % ispitanika je promenilo svoje životne navike kako bi pomoglo u borbi protiv klimatskih promena i zagađenja. Klimatske promene su pretnja čitavom čovečanstvu, zato je važno da svako da svoj doprinos. Visoki zahtevi su postavljeni i pred brojne institucije, uključujući vlade, kompanije i proizvođače automobila.

Trenutno se nalazimo na samoj prekretnici nove ere koju obeležava još veća osvešćenost ljudi o pitanjima ekološke krize i kontrolisanoj upotrebi resursa. Ovoj zelenoj filozofiji se priklonila i Dacia sa svojim Springom – pristupačnim i potpuno električnim novim gradskim automobilom. 

Perspektiva za električnu mobilnost u Evropi

Kako bismo zaustavili klimatske promene, neophodno je razviti oblike prevoza sa manjim ugljeničnim otiskom. Elektrifikacija je ključna komponenta tog procesa, s obzirom da je ugljenični otisak električnih vozila upola manji od onog kod vozila sa benzinskim ili dizel motorom. Upravo zato 8 od 10 ljudi u Evropi zagovara širu primenu električnih i hibridnih vozila u narednih deset godina. Iako bi najbolji pristup bio spajanje ekoloških interesa ljudi sa njihovom željom da smanje troškove upotrebe svog automobila, prelaz na električnu mobilnost i dalje će se odvijati sporo.

"Ljudi su skloni da veruju da će neprestano morati da pune svoj električni automobil, kao da dnevno prelaze 2000 km! Međutim, samo 10 % vozača prevali takvu udaljenost – i to, u najboljem slučaju, jednom godišnje. Da biste shvatili koliko je jednostavno puniti automobil kod kuće i kako je lepo započeti dan sa napunjenim „rezervoarom”, jednostavno trebate neko vreme da živite sa električnim automobilom. Zatim, ljudi veruju da električni automobili koštaju više od benzinskih i dizel, što često nije istina. Problem je u tome što stavljaju težište na kupovnu cenu, a zanemaruju ukupne troškove vlasništva."  - Erik Schilb, stručnjak za električna vozila 

Neki od razloga zbog kojih Evropljani oklevaju u potpunosti da prihvate električnu mobilnost su visoka kupovna cena, ograničen domet kao i pitanja punjenja i vremena koje je za to potrebno. Više od polovine ispitanika očekuje da proizvođači proizvedu i plasiraju povoljnija električna vozila.

Konačno pristupačni modeli električnih vozila

Ali, postavlja se pitanje kako dizajnirati pristupačno električno vozilo koje ispunjava sadašnje i buduće potrebe vozača. Dacia ima odgovor i na to! Revolucionarna marka koja je uzdrmala automobilsku industriju popularnim modelima kao što su Logan, Sandero Stepway i Duster krenula je u osvajanje električnog tržišta sa novim gradskim automobilom – Dacijom Spring. Verna svom identitetu, marka je ponudila najpristupačniji električni automobil na evropskom tržištu. Sa dometom do 305 km u gradskoj (WLTP) i 230 km u mešovitoj vožnji (WLTP), Spring je savršen za svakodnevna, ali i duža putovanja. Uzevši u obzir da evropski vozači dnevno pređu oko 30 km, jednom napunjena baterija će im biti dovoljna za celu nedelju vožnje. Spring je jednostavno voziti i puniti. U trenu je osvojio evropske kupce i dostigao 

Dacia Spring i njegovi vozači dele istu životnu filozofiju

Osim što je opravdao poverenje postojećih kupaca u filozofiju marke, Spring se pokazao kao još veći uspeh jer je uspeo da privuče i nove kupce: čak 8 od 10 njegovih kupaca po prvi put je ukazalo poverenje ovoj marki! Vlasnici Springa posebno cene njegovu pristupačnost, udobnost vožnje, dizajn i cenu. 

"Vozim električni automobil već devet godina i verujem da je to prava stvar za životnu sredinu. Kad sam u prodajnom salonu ugledao Spring, odmah sam se zaljubio u njegovu cenu i dizajn. Bio je savršen! A pre nego što sam doneo konačnu odluku, imao sam priliku i da ga isprobam. Tako sam znao da je to pravi auto za mene. Jedan sam od prvih kupaca Springa i zaista sam zadovoljan jer mogu da putujem sa njim bilo gde!" - Olivier, 56 godina (Francuska)

 

"Oduševilo me kad sam saznao da će Dacia plasirati električni automobil. Bio sam istinski zatečen!” Automobil je povoljan i pre svega kvalitetan, što smo mogli i da očekujemo od Dacije. Pored toga je privlačan, kompaktan spolja i prostran iznutra, a ima i sasvim pristojan prtljažnik." - Emil, 38 (Rumunija) 

 

"Kad sam čula da se Dacia sprema da predstavi svoj prvi potpuno električni model, znala sam da je došao pravi trenutak za prelazak na električno vozilo." - Marina, 36 godina (Italija)

 

"Radim u centru Sevilje i svakog dana idem Springom na posao. Odabrala sam ga jer je povoljan i u skladu sa mojim načelima. Naime, moja porodica i ja čvrsto verujemo u važnost održive, električne mobilnosti." - Ana María, 47 godina (Španija)

 

Erik Schilb je osnovao trkački tim "In-Produkt denkt elektrisch” kako bi dokazao da električna mobilnost i održivi stil života idu ruku pod ruku sa užitkom u vožnji. „Trkamo se kako bismo dokazali da električna vozila mogu da se koriste na najrazličitije načine. Uskoro ćemo postaviti novi svetski rekord odlaskom na četvoronedeljno putovanje u električnom vozilu sa dometom od oko 100 km. Ukupno ćemo odvozati više od 6000 km kako bismo pokazali da današnji električni automobili mogu lako da zadovolje svačije svakodnevne potrebe."